N​APRAPATGRUPPEN  - DIN  NAPRAPAT MITT I TÄBY CENTRUM

Vi finns på plan 2 Norra Galleriagången 1031 A

mitt emot Hemköp.

KONTAKTA OSS

            08–39 16 60    Växeln är öppen 7-19 måndag-fredag

            info@naprapatgruppentaby.se

 

KOMMUNIKATION

Med buss eller tåg
Närmsta hållplats är Täby Centrum, men det går även bra att gå från Tibble. Hitta rätt tåg eller buss på sl.se

Med bil

Du står gratis i 2 timmar på Täby Centrums parkeringar. Norra parkeringen är den som ligger närmast.  Om du går in och registrerar din bil på Täby Centrums hemsida kommer du från och med registreringen stå gratis i 4 timmar varje gång du besöker Täby Centrum

 

Org.nr 5568154503                   Plusgiro 562903-5                   Bankgiro 653-0471                   F-skattebevis finns                   Postadress:  Täby torg 6, 183 34 TÄBY

Träna med Naprapat i Täby

Träna med oss och upplev skillnaden 
Individanpassad träning med mätbara resultat utförd av leg. naprapat.

 

Kan ni hjälpa just mig?
Många av våra kunder har eller har haft ont på något sätt och vill göra en förändring för att bil starka och skadefria, men du hittar även en hel del elitidrottare och motionärer som söker hit för att öka sin prestation.  

Vår träning anpassas efter varje individ och all träning och planering utförs av leg.naprapater.

Nedan finner du några exempel på hur vi kan hjälpa dig.
 

Vi hjälper dig

  • Bli stark och smärtfri efter en skada

  • Mäta dina resultat

  • Med träningsplanering veckovis/årsvis

  • Lägga upp ett träningsprogram som är utformat just för dig

  • Motivera dig för att träna

  • Få bättre kondition så att du orkar mer

  • Hitta din idealvikt

  • Gå från trött till full av ork

  • Sluta stressa och hitta ditt lugn

  • Träna under och efter din graviditet

  • Leva bättre med din sjukdom


Några av våra träningsmetoder

  • Stretching och rörlighets träning

  • Bålstabilitet

  • Styrketräning

  • Funktionell träning

  • Konditionsträning

  • Kampsporter

  • Löpning

 

Vill du träna med oss eller på egen hand?

Vi vill så klart helst att du ska träna här med oss för då kan vi hjälpa dig vid varje träningspass. Vi ser att tekniken är rätt och kan även lätt ändra och anpassa träningen så att du snabbt utvecklas och går framåt i din träning. Vi brukar rekommendera att man tränar 2-4 ggr per vecka för att få resultat. Det går dock bra att träna själv hemma eller på ett annat gym. Väljer du att träna själv är det bra för oss att veta vilka förutsättningar du har. Hur länge vill du träna per pass, vad har du för utrustning, hur mycket plats har du.

Vi ses sedan 1-2 besök här för att du ska lära dig ditt träningsprogram och sedan tränar du under en bestämt tid oftast 4-6 veckor för att sedan komma tillbaka för uppföljning och utveckling av ditt program.

Krävs det medlemskap?

I våra tjänster ingår alla kostnader i timpriset och det krävs därmed inget extra medlemskap.

Många av våra kunder har dock ett medlemskap och tränar på ett annat gym. De vänder sig då till oss för att få individanpassade träningsprogram och få kompletterande träning.

Jag har redan en personlig tränare eller coach, måste jag välja?

Vi samarbetar redan med många gym, personliga tränare och coacher. De skickar ofta sina kunder hit för att få hjälp med olika skador eller besvär. Vi hjälper dig med undersökning, behanling och att ta fram kompletterande övningar. Vi håller hela tiden en bra kommunkation med din tränare om så önskas.

Jag vill börja träna hur går det till?

Vi börjar med att boka ett första besök för att få veta mer om din bakgrund och vilka mål du har, sedan gör vi en fördjupad screening och olika fystester för att ta fram din fysiska profil.

Vad vi ska träna styrs sedan utifrån vilka mål vi gemensamt satt upp och resultatet från de tester vi utfört. Tillsammans hittar vi det träningsupplägg och väljer de träningsmetoder som passar dig bäst.

Allt detta ligger sedan som grund för det invid anpassade träningsprogram som vi tar fram för dig

 

Skräddarsydd träning ​
Vilken är den effektivaste träningsmetoden?
Det kommer ständigt nya redskap och övningar som lovar snabba resultat och som kund kan det vara svårt att välja i djungeln av budskap. Vår grundfilosofi är att varje individ är unik och att träningen måste anpassas därefter. Det finns många bra övningar och metoder men det går inte att välja ut en som passar alla utan träningen måste anpassas till dina unika behov. Vi anpassar varje pass till dig som deltagare, till gruppens eller personens behov just då, till just de förutsättningar som gäller, till lokaler och till årstid. På sommaren tränar vi ofta ute, vilket ger speciella möjligheter.

Mätbara resultat
Hur vet du att den träning som du utför är rätt för dig och skapar de resultat som du förväntar dig?

Först när det finns verktyg för att mäta dina resultat vet vi om det vi gör har önskad effekt. Vi chansar inte när vi skapar våra träningsprogram utan har verktyg för att välja de övningar som passar dig och för att kunna följa din utveckling. Med samma verktyg kontrollerar och säkrar vi kvaliteten i vårt eget arbete så vi kan garantera dig goda resultat.


Grundstenar
Vår långa erfarenhet från kampsport samt värderingar som ödmjukhet och respekt är grunden till vårt träningskoncept. Vi följer inte de senaste trenderna utan baserar vår träning på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi ger dig effektiv träning med professionella metoder.

Varje övning har ett syfte och kvalitet i träningen kommer alltid före kvantitet.

​Vi har fyra grundstenar som vi alltid kontrollerar.

  • Hållning

  • Andning

  • Hur du utför en rörelse

  • Selektiv avslappning/spänning


Hur mycket använder du av kroppens potential?
Under alla tider har vi använt vår kropp genom att gå, springa, hoppa, balansera, krypa och klättra. Med våra händer kan vi lyfta, bära kasta och fånga. Vi har också behövt försvara oss genom att slå, sparka och brottas. Hur ser det ut för dig idag? Hur mycket av kroppens potential använder du?
​Vi tror att de flesta kroppar i dagens samhälle är understimulerade och uttråkade. Vi ger din kropp verktyg för att klara riktiga situationer som du har nytta av i din vardag.