N​APRAPATGRUPPEN  - DIN  NAPRAPAT MITT I TÄBY CENTRUM

Vi finns på plan 2 Norra Galleriagången 1031 A

mitt emot Hemköp.

KONTAKTA OSS

            08–39 16 60    Växeln är öppen 7-19 måndag-fredag

            info@naprapatgruppentaby.se

 

KOMMUNIKATION

Med buss eller tåg
Närmsta hållplats är Täby Centrum, men det går även bra att gå från Tibble. Hitta rätt tåg eller buss på sl.se

Med bil

Du står gratis i 2 timmar på Täby Centrums parkeringar. Norra parkeringen är den som ligger närmast.  Om du går in och registrerar din bil på Täby Centrums hemsida kommer du från och med registreringen stå gratis i 4 timmar varje gång du besöker Täby Centrum

 

Org.nr 5568154503                   Plusgiro 562903-5                   Bankgiro 653-0471                   F-skattebevis finns                   Postadress:  Täby torg 6, 183 34 TÄBY

Hemövningar

Här hittar du tips på övningar vid olika typer av besvär. En del av övningarna är mer förebyggande medan andra kan vara bra för att lindra stelhet eller smärta i kroppen. Om du gör övningar för ett område där du har smärta ska det inte göra ont och att du ska känna att du mår bättre efter att du gjort övningen. Om du inte vet vad dina besvär beror på eller är osäker, rekommenderar vi alltid att man bokar en tid för undersökning, korrekt diagnos och behandling innan du börjar på egen hand. 

Ryggskott

Försök att leva så normalt som möjligt och att vara i rörelse. Promenader underlättar och du kan träna allt som inte gör ont. När du vilar försöker du hitta en position som känns bra. Ofta är det skönt att ligga på ryggen och att lägga upp fötterna på en pall eller några kuddar. I varje videoklipp finns olika övningar som du kan prova. Oftast brukar det gå bäst att börja med de övningar som finns i första klippet för att sedan gå vidare till nummer 2 och 3. Det kan dock variera vilka övningar som känns och fungerar bäst så prova dig fram. Vi rekommenderar att jobba 30-60 sek per moment och upprepa gärna flera gånger per dag. I